بیلبورد چیست؟ بیلبوردها تابلوهای بزرگ و کوچکی هستند که در جهت اطلاع رسانی در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. روند پیشرفت تکنولوژی و انواع تبلیغات دیجیتال هم نتوانست مانع رشد بیلبورد ها شود. این تابلوهای رنگارنگ همواره جایگاه ویژه ای در سطح شهر دارند که نشان دهنده پویایی رقابت و خلاقیت پایان ناپذیر علاقه مندان به این رسانه و تبلیغات محیطی میباشد.
امروزه رزرو تابلوهای تبلیغاتی برای کسب و کارهای مختلف که قصد پیشرفت و برندسازی دارند، از جمله ضروری ترین اقدامات است.
برای سفارش طراحی بیلبورد تبلیغاتی با پارت انیمیشن در ارتباط باشید !
بیلبوردها صرفا جنبه تبلیغات ندارند، به همین دلیل استفاده از عبارت بیلبورد تبلیغاتی در این حوزه ملموس تر است.
بیلبورد چیست؟ چرا بیلبورد؟ این سوالات شاید ذهن شما را به عنوان یک کسب و کار یا مخاطب تبلیغات محیطی درگیر کرده باشد. میخواهیم بیلبوردها را از نگاه متفاوتی بررسی کنیم. در ابتدا با تعریف ساده “ساختار تبلیغاتی بزرگ در فضای باز” آن را به شما معرفی میکنیم. بیلبورد معمولی میتواند شبیه یک پوستر بزرگ تبلیغاتی نیز تعریف شود که برای برندسازی یک نام تجاری، محصولات و خدمات مختلف استفاده میشود. در ادامه با پارت انیمیشن همراه باشید.
کاربرد بیلبوردهای تبلیغاتی دیده شدن است. دیده شدن تبلیغات محیطی اولین و مهم ترین هدف این نوع تبلیغات است. این موضوع قدم اول برقرای ارتباط بین مخاطب و ارائه دهنده محصول یا خدمات می باشد. برای بهتر دیده شدن لازم است، اصول مهم در استفاده از رنگ، فونت، شعار تبلیغاتی، ابعاد طرح و … همگی به صورت حرفه ای و صحیح، انتخاب شوند. این انتخاب تاثیر بسیار زیادی در نقش بستن و ماندگاری برند شما در ذهن مخاطب خواهد داشت.
بیلبوردهای تبلیغاتی المان های متفاوتی برای تاثیر گذاری دارند که یکی از مهم ترین این المان های موقعیت و مکان بیلبورد تبلیغاتی است.
مکان مناسب برای بیلبورد، به استراتژی کسب و کار، مخاطبین مورد نظر و بودجه درنظر گرفته شده بستگی دارد. اگر مکان مدنظر برای اجاره بیلبورد، مناسب نباشد، باعث تحمیل ضرر زمانی و مالی برای کسب و کار خواهد شد. همچنین ذهنیت آگهی دهنده نسبت انجام تبلیغات محیطی منفی خواهد شد.
انتخاب موقعیتهای استراتژیک برای تبلیغات محیطی نیز به بهتر دیده شدن آنها کمک میکند. مکانهایی مانند نزدیکی به مراکز خرید، معابر پرتردد و نقاط ترافیکی بالا برای قرار دادن تبلیغات بیلبوردی مناسب هستند.
اینکه شما چه زمانی بهتر است از بیلبورد تبلیغاتی استفاده کنید به کسب و کار شما و میزان بزرگی آن برمیگردد. کسب و کارهای نوپا یا استارتآپ ها (startup) بهتر است رزرو بیلبورد را در برنامه طولانی مدت خود قرار دهند مگر اینکه سرمایه هنگفتی در هنگام شروع کسب و کار خود داشته باشند و بخواهند آن را در مسیر دیگری برای شتابدهی به کسب و کارشان سرمایه گذاری کنند.
زمان مناسب اکران بیلبورد از بعد دیگری نیز قابل بررسی است و آن در نظر گرفتن بازه زمانی مناسب برای محصولات فصلی میباشد. برای مثال زمان مناسب اکران بیلبورد ضد یخ(برای اتومبیل) در فصل سرما بازدهی مناسب تری خواهد داشت.
بیلبوردها از لحاظ شکل و تنوع، انواع مختلفی دارند که با نام و انواع بیلبورد آشنا میشویم:
بیلبوردها نیز مانند هر سازه دیگری مراحل ساخت تخصصی خود را دارند. از آنجا که این استراکچرها در معرض دید و رفت و آمد مردم قرار میگیرند باید با استانداردهای دقیق و خاصی ساخته شوند. مراحل ساخت بیلبورد به اختصار عبارت است از:
مهم ترین و تاثیرگذارترین مرحله قبل از اکران، طراحی بیلبورد است. هر چقدر در این بخش وسواس به خرج دهید کاملا حق دارید. زیرا محصول نهایی این بخش، نقش غیر قابل انکاری بر موفقیت کمپین تبلیغات محیطی شما دارد. استفاده از رنگ های مناسب، شعار، تصاویر خلاقانه و مرتبط اثر بسیار مثبتی بر بیلبوردهای تبلیغاتی شما خواهد داشت. آخرین مرحله پیش از اکران و پس از طراحی بیلبورد، چاپ بیلبورد است که خروجی کار را آماده نمایش مینماید
بیلبورد های جذاب آن هایی هستند که شما با خواندن این خط از مقاله به یاد آن ها بیفتید. نقطه مشترک همه بیلبوردهای جذاب، خلاقیت در تمام مراحل ساخت بیلبورد است. نگاه متفاوت تیم تبلیغاتی و اتاق فکر و ایده نسبت به برند، نوع محصول و پرسونای مخاطب، باعث شکل گرفتن محتوای جذاب بصری برای عموم مردم خواهد شد.
برای مثال بیلبورد رستوران های زنجیرهای مکدونالد، که به اکران بیلبوردهای خلاقانه معروف است، باز هم یک بیلبورد جذاب دیگر را رونمایی کرد. این بیلبورد که مانند یک ساعت خورشیدی عمل میکرد، بهترین زمان استفاده از محصولات مکدونالد را پیشنهاد میداد. تبلیغات محیطی برند داو نیز بسیار خلاقانه بود که از ساخت هزاران سرنگ استفاده شده بود.
از جمله مزایای بیلبوردهای تبلیغاتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1-مخاطبین وسیع از طیف های مختلف جامعه
2-دیده شدن بیلبورد تحت هر شرایط
3-بازدیدکنندگان ثابت در بازه های زمانی خاص
4-ماندگاری نام برند و شعار تبلیغاتی
5-قابل درک برای همه افراد